Rico Sportswear, gevestigd en kantoorhoudend aan Bolle akker 9 te Bakel, is ingeschreven in het Handelsregister van de Kamer van Koophandel te Eindhoven onder nummer 17271788. Rico Sportswear verricht haar werkzaamheden uitsluitend overeenkomstig deze voorwaarden, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
- 1. Koop overeenkomst
- 2. Prijzen
- 3. Betalingswijze
- 4. Betaling is niet gelukt
- 5. Levering
- 6. Verzendwijze en kosten
- 7. Levertijd
- 8. Pakketten die niet worden afgehaald op het postkantoor
- 9. Uw orderstatus.
- 10. Ruilen/retourneren van een artikel
- 11. Artikelen die niet retour kunnen
- 12. Garantie
- 13. U heeft het verkeerde artikel ontvangen
- 14. Klachten en geschillen
- 15. Uw persoonlijke gegevens bij Rico Sportswear
- 16. Niet respecteren van onze voorwaarden
- 17. Maten
- 18. Bestellen uit het buitenland
- 19. Groothandel & Distributeurs (grotere partijen)
1. Koop overeenkomst
Een koopovereenkomst komt tot stand na plaatsing van de order in een van onze winkels. Ter bevestiging sturen we de klant een email met daarin alle order/adres gegevens zoals de klant dat heeft ingevuld. Fouten en vergissingen komen geheel voor risico en rekening van de koper. Wilt u de order alsnog annuleren dan verzoeken we u om direct een mailtje naar ons te sturen.
2. Prijzen
De door ons genoemde prijs zijn in Euro's, inclusief BTW, en inclusief verzendkosten. Alle prijzen zijn onder voorbehoud van prijswijzigingen. Gewijzigde prijzen hebben geen invloed op lopende orders.
3. Betalingswijze
De geplaatste orders dienen vooruit betaald te worden betaald via bank of giro.
3.1. Ideal
3.2. Creditcard (verloopt via onze betaalprovider Multisafepay)
3.3. Zelf overschrijving
3.1. Ideal
Met iDeal kunt u op een vertrouwde, veilige en eenvoudige manier online aankopen afrekenen. U rekent af via een beveiligde Internet betaalomgeving. Tot nu toe werken de volgende banken met iDeal: ABN Amro Bank, Fortis, SNS Bank, Postbank en Rabobank. Wanneer u bij stap 3 in het bestelproces bent gearriveerd, klikt u op de iDEAL-betaalknop en selecteert u uw bank. Vervolgens wordt u doorgeleid naar uw eigen bank, waar de betaalopdracht al is klaargezet. Na het invullen van een aantal gegevens kunt u het bedrag overmaken. Het bedrag wordt direct van uw betaalrekening afgeschreven en de Sneakerdiscounter Webshop krijgt een seintje dat de bestelling is betaald. Vervolgens gaan we over tot verzending van de bestelling. Meer informatie over deze betaaloptie vindt u op http://www.ideal-betalen.nl.
3.2. Creditcard (verloopt via onze betaalprovider Multisafepay)
Indien u kiest voor een betaling met creditcard, vult u uw creditcardnummer en vervaldatum van de kaart in. Uw creditcardgegevens worden verstuurt via een ssl-beveiligde service. Wij accepteren Eurocard/Mastercard en Visa. Uw bestelling wordt per direct in behandeling genomen. Via onze betaalprovider Multisafepay wordt de betaling afgewikkeld. Uw creditcard wordt belast na levering van uw bestelling. Kiest u voor creditcard dan brengen wij € 2,95 betaalkosten in rekening.
3.3. Zelf overschrijven
U schrijft zelf het totale bedrag (inclusief verzendkosten) van de order over. Vergeet niet het factuurnummer en Uw naam te vermelden waar U de bestelling mee deed.
T.n.v. Rico Sportswear. Rabobank Bakel, iBAN nummer NL44 RABO 0156143461
4. Betaling is niet gelukt
Voor overige vragen/problemen kunt u contact opnemen met het team van Sneakerdiscounter.nl.
Telefoonnummer 085-0471799 of per email info@sneakerdiscounter.nl.
5. Levering
Alle verzendingen zijn goed verpakt. De verzending gebeurt per post of pakketdienst.
6. Verzendwijze en kosten
Orders worden verzonden met DPD na ontvangst van de betaling. DPD levert in de meeste gevallen de order af binnen één à twee werkdagen. Verzendingen geschieden steeds voor rekening en risico van de koper. De keuze van de wijze van verzending en verpakking is aan ons. Als tijdstip van de juridische levering geldt het moment waarop de goederen ons bedrijf verlaten.
Mocht de postbode u niet thuis treffen dan zal deze een afhaalbewijs bij u achterlaten. U kunt dan daarmee en met een geldig identiteitsbewijs het pakket afhalen op het postkantoor. Het pakket blijft dan 3 weken op het postkantoor liggen voordat het weer naar ons wordt teruggezonden. Mochten wij in een dergelijke situatie nogmaals het pakket aan u moeten sturen dan rekenen wij een bijdrage in de verzendkosten van € 4,95 voor een normale order . Wij bieden ook de mogelijkheid uw bestelling af te leveren op een ander adres. U kunt dat aangeven bij het invullen van uw adresgegevens.
Verzendkosten:
- Gratis verzending
- Orders buiten nederland, €7.50 verzendkosten.
7. Levertijd
Wij doen ons uiterste best om de meeste artikelen binnen 1 tot 2 werkdagen aan u te leveren na betaling van de order. De levertijd is echter zeer afhankelijk van het soort artikel en de betaalmethode. Met ons assortiment van zoveel verschillende mogelijke combinaties van maten en kleuren ontkom je er niet aan dat er soms artikelen tijdelijk niet leverbaar zijn waardoor de order vertraagd. U kunt de status van uw order altijd even bekijken door het invullen van uw ordernummer en opgegeven emailadres. Wilt u van te voren zekerheid of duidelijkheid hebben over de levertijd van een artikel dan belt u even met onze klantenservice. Als een artikel niet leverbaar blijkt te zijn, sturen wij u een email. Zorg dus altijd dat uw emailadres juist is ingevuld en u deze regelmatig bekijkt.
Als een order verstuurd wordt is de verwachte levertijd van DPD:
- 1-2 dagen: Nederland
- 1-2 dagen: België, Luxemburg, Duitsland, Frankrijk
- 2-3 dagen: Engeland, Italië, Zweden, Zwitserland
Let op: De aflevertijd kan vertraagd worden door de plaatselijke douane!
8. Pakketten die niet worden afgehaald op het postkantoor
Mocht het pakket door de klant niet worden afgehaald op het postkantoor dan sturen wij het enkel voor de tweede keer als van te voren de extra gemaakte kosten aan ons worden vergoed. Deze kosten bedragen 5 Euro per pakket. Aangezien elke klant op het moment van verzending een email krijgt is het niet afgeven van een afhaalbericht door de postbode geen geldige reden van het niet afhalen van het pakket op het postkantoor. Mocht u niet binnen 4 dagen na onze gestuurde email de goederen hebben ontvangen, neem dan contact op met onze klantenservice.
9. Uw orderstatus
Wij doen ons uiterste best om de meeste artikelen binnen enkele dagen aan u te leveren. Met ons assortiment van zoveel verschillende mogelijke combinaties van maten en kleuren ontkom je er niet aan dat er soms artikelen even niet leverbaar zijn waardoor de order vertraagd. U kunt de status van uw order altijd even bekijken na inloggen op onze website en in de linkerkolom te klikken op "Account Onderhoud" daarna ziet u de informatie onder "Order Informatie"
10. Ruilen/retourneren van een artikel
- Klanten van Rico Sportswear hebben het recht om na ontvangst van de goederen binnen 8 dagen een artikel te ruilen/retourneren. De consument draagt daarbij zelf op voor de kosten van terugzending. Mocht de klant zelf de verkeerde maat hebben besteld dan heeft Rico Sportswear het recht om de door ons gemaakte verzendkosten niet terug te storten. De goederen kunnen enkel worden geretourneerd in onbeschadigde staat en niet geopende verpakking, ze moeten in dezelfde conditie verkeren en mogen niet gebruikt of gedragen zijn. Dit i.v.m. hygiëne. Ook mogen eventuele labels,stickers en kaartjes niet verwijderd zijn. Mocht u een artikel willen ruilen/retourneren dan dient u de volgende stappen te nemen.
- stuur ons direct een e-mail (retouren@sneakerdiscounter.nl), met daarin vermeld uw ordernummer en eventuele klachten/redenen van ruilen/retourneren.
- wacht op antwoord voordat u het artikel terug stuurt, u krijgt instructies hoe u moet handelen.
- na ontvangst van het antwoord dient u binnen 2 werkdagen het artikel terug te sturen.
- Algemene voorwaarden bij het ruilen/retourneren van een artikel:
- correspondentie verloopt per email, het is uw eigen verantwoordelijkheid dat wij uw juiste emailadres hebben.
- de aanmelding van de retourgoederen moet uiterlijk binnen 14 dagen na verzending bij ons binnen zijn. De 14 dagen gaan in op het moment dat wij de goederen verzenden.
- ongefrankeerde of niet voldoende gefrankeerde retouren worden geweigerd.
- Let op: niet elk artikel kan worden geruild. Zie: artikel 11
- wordt er aan deze voorwaarden niet voldaan vervalt elk recht op ruilen van een artikel. Alle gemaakte kosten brengen wij de klant dan in rekening.
- Rico Sportswear zal binnen 7 dagen na volledige afhandeling van de retouren u het openstaande bedrag crediteren. Wordt er aan deze voorwaarden niet voldaan vervalt elk recht op retourneren van een artikel. Alle gemaakte kosten brengen wij de klant dan in rekening.
11. Artikelen die niet retour kunnen
De volgende artikelen kunnen niet worden geruild/geretourneerd:
- artikelen die niet in originele staat en/of verpakking verkeren.
- artikelen die gedragen/gebruikt zijn.
- artikelen waarvan de labels,stickers en kaartje zijn verwijderd.
Als u zich niet aan deze voorwaarden houdt kunt u de artikelen niet ruilen/retourneren.
12. Garantie
Op alle producten uit onze webshop zijn de garantiebepalingen van het betreffende merk van toepassing. Die garantiebepaling kunt u opvragen bij het merk dat u hebt aangeschaft. Dit betekent dat Sneakerdiscounter.nl slechts het product in ontvangst neemt en vervolgens doorstuurt naar de leverancier. De bijbehorende verzendkosten zijn voor eigen rekening. De garantie op schoenen bedraagt 2 maanden. Op afgeprijsde of actiekleding kunnen wij helaas geen garantie verstrekken.
13. U heeft het verkeerde artikel ontvangen
Indien U een verkeerd product ontvangt, wordt deze door Rico Sportswear omgeruild voor eenzelfde dan wel vergelijkbaar product. Hiertoe dient de klant binnen 8 dagen na verzending contact op te nemen met onze klantenservice. Als wij constateren dat wij een verkeerd product hebben verstuurd vergoeden we de verzendkosten van de klant om dit product terug te sturen. Tevens dient u een kopie van de factuur die bij uw bestelling geleverd is, bij te voegen.
14. Klachten en geschillen
Op al onze overeenkomsten is het Nederlands recht van toepassing. De bevoegde Nederlandse rechter is bij aansluiting van andere instanties bevoegd tot kennisneming van alle geschillen die uit hoofde van de overeenkomst tussen Rico Sportswear en de wederpartij mochten ontstaan. Klachten over uw order dient u altijd binnen 8 dagen schriftelijk aan ons te melden.
15. Uw persoonlijke gegevens bij Rico Sportswear
Wij zullen uw persoonlijke gegevens niet ter beschikking stellen aan derden. Wij waarderen het vertrouwen dat u in ons stelt, en zullen alles in het werk stellen om uw persoonlijke informatie te beschermen. Op verzoek zullen wij uw geregistreerde gegevens aan u verzenden.
16. Niet respecteren van onze voorwaarden
Als een klant van Rico Sportswear onze voorwaarden niet respecteert zoals deze zijn geformuleerd vervalt elk recht op ruilen, retourneren of crediteren van een order. Rico Sportswear behoudt het recht om alle gemaakte kosten van een order achteraf wel in rekening te brengen aan de klant.
17. Maten
De maten die wij verkopen staan bij het product aangegeven, U kunt hier uw maat selecteren. Staat uw maat hier niet bij informeer dan naar de levertijd.
18. Bestellen uit het buitenland
Rico Sportswear levert in principe enkel binnen de Benelux en Duitsland (orders tot 5 kilo). Voor het versturen naar een ander land kunt u even contact opnemen met onze klantenservice. Voor andere landen gelden andere condities en verzendkosten.
19. Groothandel & Distributeurs (grotere partijen)
Indien u grotere partijen wilt kopen voor distributie, dan kunt u via email onze dealer prijslijst opvragen, daarbij vragen wij wel om de volgende gegevens te vermelden: KVK nr., BTW nr. e.a. bedrijfsgegevens.
Copyright © 2020 Rico Sportswear All rights reserved, prijswijzigingen en drukfouten voorbehouden. Foto's zijn voor illustratieve doeleinden en kunnen afwijken van de werkelijkheid.